Sevgili dostum B.T. bu projedeki gizli yardımların için müteşekkirim.
Sayın Müdürümüz Ahmet Tanrıverdi,
Küçükçalık’ı diğer Anadolu liseleri ve Fen liselerinden farklı kılan en önemli özelliği kültürel eğitim ortamıdır. Bir müfredat dahilinde olmayıp öğretmen rehberliğinde öğrencilerin çabalarıyla oluşmuş bir ortamdır.
Önceden geziler, alanında yetkin insanların seminerleri, spor ve akademik alanlarda yarışmalara katılarak oluşmuş bu ortam bugün tehlikededir. Covid-19 salgını sebebiyle öğrenciler bir araya gelme fırsatı bulamamakta, bu sebeple bu ortam oluşmamaktadır.
Birbiriyle pandemi sürecine rağmen hala samimi arkadaşlığına zarar vermemiş Küçükçalık gençliğinin sadece kültür alanında sanal da olsa öğrencilerin çabalarıyla oluşacak, öğretmenlerin rehberliğiyle amacından sapmayacak bir blog kurmayı planlıyoruz. Dokuzuncu sınıflar için Wordwall üzerinden oluşturulacak “Harita Oyunu” projesi için İntifa Soyalı, kültürel konular, spor, rehberlik alanlarında eskisini aratmayacak kültürel eğitim ortamını oluşturmak için rehber öğretmenler talep ediyoruz.
Ayrıca sitemizin tüm öğrencilere ulaşabilmesi için sınıf başkanlarıyla irtibat halinde olmayı talep ediyoruz.
Seyif
Sayın Öğretmenlerim,
Eskiden seminerler, geziler, mezun ziyaretleri vs. sayesinde Küçükçalık öğrencisinin ufku diğer liselerin öğrencilerine görece daha açılırdı. Küçükçalık’ın başarısının en kalbi sebebi budur. Spor müsabakalarında pekişen bir birlik duygusu öğrencilerin kendi varlığının bilincinde olup rehavete düşmemelerini sağlıyordu.
Projenin amacı pandemi sürecinde olmamıza rağmen eski kültür ortamını tekrar oluşturmak. Bunun yolu öğrencilere uygun bir şekilde bir ortak yayın oluşturmak pek tabi olabilir. Aynı zamanda projemiz farklı projelere uygun bir platform olarak da kullanılabilir. Öğrencilerin araştırmaları ve hocaların rehberliği sayesinde oluşan değerli bilgi birikimi bir blogda yazı, video, oyun biçimlerinde paylaşılabilir. Ödüllendirilmek istenen öğrencilerin bu ortak yayın ortamında takdir edilmeleri uygun bir yöntem olabilir. Bir grubun araştırması başka bir grubun araştırması için ışık olabilir. Tartışmalar sayesinde değerli fikirler oluşabilir.
Ayrıca ders sonrasında, hatta canlı ders esnasında yapılabilecek etkinlikler blogger altyapısında mevcuttur. Wordwall sitesi üzerinden oyun yollu yarışmalar yapılabilir.
Buna ek olarak mesleki rehberliğin yapılmasının neredeyse imkansız olduğu şu günlerde öğrencileri zoom görüşmesi üzerinden bu tür görüşmeler adına organize etmek bu proje sayesinde daha kolay olacaktır. Ayrıca görüşmelerdeki bilgiler, ve hatta görüşmeler bu platformda kayıt altında tutulabilir.
Son olarak diğer okullara karşı “forsumuz artar”.
Bu projenin yürürlüğü açısından iki büyük tehlikeyle karşı karşıyayız. Birincisi öğrencilerin yönetiminde projenin lakaytlaşıp amacından çıkması. Rehber öğretmenlerin görevlerinden birincisi projede yer alan öğrencilerin araştırdıkları konudan sapmadıklarından, sunumların siyasi mesajlar içermediğinden emin olmaktır.
Tehlikelerin ikincisi de projedeki rehber öğretmenlerin öğrencilerine fazla yardımcı olması, yani projeye etki etmeleridir. Öğretmenlerin tavsiye haricinde öğrenciye yardım etmemelerini tavsiye etmiyorum. Projede asıl çalışan kısım öğrenciler olmazsa öğrenciler rehavete kapılırlar, bir süre sonra proje ciddiyetten uzak, içi boş bir gösteriden ibare olacaktır.
Gereğinin yapılmasını arz ederim.
Seyif